World Tour Series 2022 – Pravidla
Systém Šampionátu
Jedná se o šampionát World Tour Series – 2022 pořádaný klubem “GT Race Club” a “ANDRESPORT”. Sestává z úvodní kvalifikace a deseti závodů na reálných světových okruzích, přičemž se na každém okruhu prostřídají závodní vozy kategorie Gr.4 a Gr.3. Závodní den pro kategorii Gr.4 je středa a pro kategorii Gr.3 čtvrtek. Jezdci jsou zařazeni do týmů po dvou jezdcích. Do závodu nastupuje jeden jezdec za kategorii Gr.4 a druhý jezdec za kategorii Gr.3. Na další závod si jezdci vymění pozice v kategorii. Tím každý z jezdců odjede od každé kategorie 5 závodů. Po skončení šampionátu bude bonusový závod pro sedm nejlepších týmů.
EDIT: Závodní den pro obě kategorie je středa. Závod se pojede multiclass v jedné lobby. Jeden z jezdců týmu pojede s vozem kategorie Gr.4 a druhý jezdec s vozem katgorie Gr.3. Na další závod si vymění kategorie.
Účast v šampionátu
Registrací a vstupem do šampionátu, se účastník zavazuje, že se bude poctivě účastnit jednotlivých závodů a dokončí tak celý šampionát. V případě řádne a včasné omluvy z konkrétního závodu, nebude toto považováno za porušení účasti. V případě neomluvených neúčastí v závodech, případně nedokončení šampionátu se účastník vystavuje vyřazení ze šampionátu a do budoucna bude jeho účast v šampionátech posuzována individuelně a nemusí mu být umožněn vstup do dalších šampionátů.
Pro účast na závodech je požadována veřejná IP adresa internetového připojení každého z jezdců a dále propojení konzole s routerem pomocí síťového kabelu. Dále se doporučuje manuální konfigurace síťového připojení konzole a případné směrování portů na routeru. V případě nedodržení těchto standardů pro funkční chod lobby se hříšník vystavuje pozastavení účasti, případně vyloučení z šampionátu až do odstranění nedostatků.
Úvodní kvalifikace
Při větším počtu registrovaných jezdců bude probíhat kvalifikace. Limitem pro uspořádání kvalifikace je více jak 15 sestavených týmů. Při stejným nebo nižším počtu registrovaných týmů kvalifikace do šampionátu neproběhne.
Závody a nastavení lobby
Každá dvojice má na výběr z široké nabídky automobilek, přičemž pro každou oblast je vyhrazena nabídka jen z dané oblasti. To znamená, že v oblasti Asie si jezdci mohou vybrat jen z tamní nabídky automobilek a konkrétní značka musí obsahovat vůz pro šampionát, jak v kategorii Gr.4, tak i v kategorii Gr.3. Týmy si pro každou oblast vyberou jednu ze značek automobilů a s ní ji celou odjedou.
– povolené vozy
Asie |
Honda NSX GR.4 Honda NSX GR.3 |
Hyundai GENESIS GR.4 Hyundai GENESIS GR.3 |
Lexus RCF GR.4 Lexus RC F GT3 EMIL FREY RACING 2017 |
Mazda ATENZA GR.4 Mazda ATENZA GR.3 |
Mitsubishi LANCER EVO FINAL EDITION GR.4 Mitsubishi LANCER EVO FINAL EDITION GR.3 |
Nissan GT-R GR.4 Nissan GT-R NISMO GT3 N24 SCHULZE |
Toyota 86 Gr.4 Toyota GR Supra Racing Concept 2018 |
|
|
Amerika |
Chevrolet CORVETTE C7 GR.4 Chevrolet CORVETTE C7 GR.3 |
Dodge VIPER GR.4 Dodge VIPER SRT GT3-R 2015 |
Ford MUSTANG GR.4 Ford MUSTANG GR.3 |
Evropa |
Alfa Romeo 4C GR.4 Alfa Romeo 4C GR.3 |
Aston Martin VANTAGE GR.4 Aston Martin VI2 VANTAGE GT3 2012 |
Audi TT CUP 2016 Audi R8 LMS AUDI SPORT TEAM WRT 2015 |
BMW M4 GR.4 BMW M6 GT3 M POWER LIVERY 2016 |
Citroen GT BY CITROEN GR.4 Citroen GT BY CITROEN RACE CAR GR.3 |
Ferrari 458 ITALIA GR.4 Ferrari 458 ITALIA GT3 2013 |
Jaguar F-TYPE GR.4 Jaguar F-TYPE GR.3 |
Lamborghini HURACAN GR.4 Lamborghini HURACAN GT3 2015 |
McLaren 650S GR.4 McLaren 650S GT3 2015 |
Mercedes-Benz SLS AMG GR.4 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 2011 |
Peugeot RCZ GR.4 Peugeot RCZ GR.3 |
Porsche CAYMAN GT4 CLUBSPORT 2016 Porsche 911 RSR 2017 |
Renault Sport MEGANE TROPHY 2011 Renault Sport R.S.01 GT3 2016 |
Z nabídky vozů jsou vyřazeny vozy s označením VISION a automobilka Volkswagen, z pochopitelných důvodů.
– vzhled vozů:
Vzhled vozů v šampionátu World Tour Series – 2022 je libovolný za předpokladu, že nebude obsahovat mravně nevhodné polepy, hanlivé polepy, či polepy politického zaměření. Vozy musí mít v rámci týmu jednotný vzhled. Všechny zúčastněné vozy musí mít jednotný podklad pod startovní číslo, který je k dispozici ke stažení.
– nastavení lobby:
Základ | |
Režim | Trénink |
místnosti: | Kvalifikace |
Vytrvalostní závod | |
Soukromí: | Pouze přátelé |
Typ závodu: | Skutečný závod |
Nastavení trati | |
Trať: | Detail závodu |
Podmínky: | Detail závodu |
Délka závodu: | 50 minut |
Nastavení závodu | |
Start: | Kontrola ulitého startu |
Pořadí: | Nejdříve nejrychlejší |
Posílení: | Vypnuto |
Vzduchová kapsa: | Reálná |
Viditelné poškození: | Vypnuto |
Mechnické poškození: | Těžké |
Opotřebení pneumatik: | Detail závodu |
Spotřeba paliva: | Detail závodu |
Počáteční palivo: | Výchozí |
Snížení přilnavosti: | Reálné |
Prodleva ukončení: | 90 sekund |
Násobič předjíždění: | Výchozí |
Nastavení kvalifikace | |
Délka kvalifikace: | 8 minut |
Dojezd kvalifikace: | 90 sekund |
Opotřebení pneumatik: | Jako v závodě |
Spotřeba paliva: | Jako v závodě |
Nastavení omezení | |
Kategorie: | Gr.4 a Gr.3 |
Rovnováha výkonu: | Vypnuto |
Max.výkon: | Detail závodu |
Min.hmotnost: | Detail závodu |
Max.pneu: | ZS ( ZD) |
Min.pneu: | ZS ( ZP) |
Omezení vzhledu: | Bez omezení |
Typ čísla vozu: | Bez omezení |
Přidělení čísla: | Žádné |
Ladění: | Bez omezení |
Motokára: | Vypnuto |
Nastavení penalizace | |
Duchové: | Žádná |
Penalizace za zkrácení: | Přísná |
Penalizace za kolizi se stěnou: | Žádná |
Penalizace za boční kontakt: | Vypnuto |
Správný směr vozu: | Vypnuto |
Navrátit vozy: | Vypnuto |
Pravidla vlajek: | Zapnuto |
Duchové o kolo: | Vypnuto |
Omezení jízdních nastavení | |
Aktivní řízení: | Zakázáno |
Kontrola stability: | Zakázáno |
Asistent jízdní stopy: | Zakázáno |
Kontrola trakce: | Zakázáno |
ABS: | Bez omezení |
Automatická jízda: | Zakázáno |
Bodování
– body za umístění v závodě
Umístění | Body |
1 | 16 |
2 | 12 |
3 | 9 |
4 | 6 |
5 | 4 |
6 | 2 |
7 | 1 |
Bonus | Body |
PP | 1 |
NK | 1 |
Do tabulky týmů bude započten součet bodů obou jezdců.
– bonusové / trestné body
Účast | Body |
10 závodů | 20 |
9 závodů | 18 |
8 závodů | 16 |
7 a méně | 0 |
Provinění | Body |
– pozdní příchod | -1 |
– opakované narážení | -1 |
– neodmazání penalizace | -2 |
– vytláčení soupeře | -3 |
– lehká kolize | -5 |
– pravidla vlajek | -8 |
– výjezd z depa | -8 |
– těžká kolize | -10 |
– úmyslné nedokončení | -20 |
Výše trestných bodů je orientační a míra provinění a trestu bude řešena individuelně.
Systém náhradníků
Náhradníci mohou být určení, pokud proběhne kvalifikace do šampionátu World Tour Series – 2022 ze zbylých jezdců. V opačném případě bude šampionát probíhat bez náhradníků. Jezdci v týmu mají možnost jednou odjet závod za týmového kolegu, ale v celkovém výčtu musí mít každý po 5-ti závodech od každé kategorie.
EDIT: Vzhledem k nízké účasti může být náhradník určen pořadatelem závodu.
Chování na trati a pravidla vlajek
– chování na trati
Jezdec je odpovědný za svůj vůz během celého závodu. Je podmínkou dodržování sportovního chování a jezdit tak, aby neohrozil ostatní jezdce. Doporučuje se mít zapnutý radar.
První zatáčka a ani první kolo závod nevyhrává. Dbejte na zvýšenou opatrnost v prvním kole, kdy jsou ještě studené pneumatiky a jezdci jsou blízko u sebe.
Je zakázané blokovat soupeře, obecné pravidlo je, že jezdec smí měnit jízdní stopu na rovince za účelem obrany pouze 1x. Tzn., že není povoleno kličkování před soupeřem a tím docílit jeho zbrždění.
Do zatáček má přednost jezdec, jehož vůz je minimálně před soupeřovým o celou délku vozu a má tak prioritu ve volbě jízdní stopy. Pokud jsou vozy vedle sebe, je potřeba dbát zvýšené opatrnosti a nevytlačovat soupeře z tratě, nebo zavírat do zatáčky. Předjíždění do zatáčky typu “Kamikaze” jsou zakázány.
EDIT: Jezdci slabší kategorie umožní bezpečné předjetí o kolo jezdcům silnější kategorie.
Jezdec, který zaviní vyjetí soupeřova vozu z tratě je povinen na něj počkat a přenechat mu pozici v závodě.
Při vyjetí z tratě musí jezdec při návratu zpět na trať činit tak, aby žádným způsobem neohrozil, či nepoškodil jezdce, pohybující se na trati. Pokud při tomto manévru dojde k poškození soupeře, bude toto penalizováno.
Prostor vymezujicí vjezd do boxů je doporučeno využívat. Využití prostoru pro výjezd z boxů je povinné. Při překročení čáry vymezující tento prostor, bude jezdec penalizován. Jezdec jedoucí v ostrém kole může překorčit čáry vymezující vjezd, nebo výjezd boxových prostor. Činí tak na vlastní zodpovědnost a pokud poškodí jezdce pohubujícího se oprávněně v daném prostoru, bude za to penalizován.
– pravidla vlajek
Žlutá vlajka:
Nebezpečí na trati. Jezdec musí zvýšit opatrnost a během žluté vlajky je zákaz předjíždění.
Modrá vlajka
Přibližuje se hráč, který Vás předjíždí o kolo, nebo hráč, který je výrazně rychlejší, je potřeba umožnit mu předjetí a neohrozit ho, aby vás mohl bezpečně předjet.
– penalizace
V případě obdržení penalizace je jezdec povinen onu odmazat v daném kole a na místě kde nebude ohrožovat a brzdit ostatní jezdce. Jezdec opustí jízdní stopu, odmaže obdrženou penalizaci a následně se může za zvýšené pozornosti navrátit do jízdní stopy.
Může nastat situace, že jezdec obdrží penalizaci těsně před startovní čarou. Jezdec ji musí začít ihned odmazávat i za těch okolností, že si ji převeze do dalšího kola. Odmazávání musí i tak dokončit ihned za startovní čarou. Obdobně, pokud se penalizace objeví po vyjetí z boxů, je povinost ji odmazat ještě před začátkem následující zatáčky.
– chování v lobby
Jezdec je povinnen dodržovat pokyny administrátora lobby, nebo organizátora šampionátu.
V průběhu závodu se za žádných okolnosti nedovoluje psát do chatu lobby. Přísně zakázáno !!! Jedinou vyjímkou je, pokud po odstartování závodu zůstane někdo stát na startu. V tomto případě je dovoleno napsat do chatu “A”, “AUTO” případně “AUTOMAT”. Na základě toho se administrátor lobby rozhodne, zda-li bude proveden restart závodu. Pokud bude rozhodnutí kladné, napíše administrátor lobby do chatu “RESTART”. V případě restartu odstoupí jezdci ze závodu a následně bude proveden nový start závodu. V případě, že nebude proveden restart, je postižený jezdec povinnen opustil závod.
V případě, že bude jezdec v průběhu závodu “vykopnut” z lobby, tak se již do ni nevrací.
Řešení kolizí
Kolize je možno nahlásit do 24 hodin od ukončení závodu administrátorům šampionátu. Po uplynutí 24 hodin již nebude možné podávat podněty k řešení.
Pro řešení kolize je nutné předložit video(a) s hlášeným incidentem. Videa lze zpracovat a upravovat na konzoli. Předkládá se pohled kamery z pohledu budíky a z pohledu třetí osoby od všech účastníků incidentu. Na záznamech musí být zobrazeny všechny ukazatele o voze. Zpracované video uložit na YouTube a odkaz předložit s popisem situace. Nekvalitní videa vytvořené mobilním telefonem nebudou přijata jako důkazní materiál.
Při prokázání zavinění kolize bude jezdci, kterí ji spáchal přidělen buď časový, případně bodový trest ve výši dle míry provinění. Časová penalizace bude přičtena k výslednému času po dojetí závodu, přřípadně trestné body budou odečteny z výsledného bodového ohodnocení daného závodu.
Startovné
Startovné do šampionátu je dobrovolné. Libovolnou částkou můžete například přispět na trofeje. Kdo má zájem tak učinit, může zaslat obnos dle svého uvážení na klubový účet.
Ceny pro vítěze
Kontakty
_____V případě dotazů se můžete obrátit na pořadatele šampionátu:
_____Komentátor: